Skłonność pracodawców do dbania o zdrowie pracowników wzrosła w Polsce dwukrotnie od 2015 roku – wynika z raportu Grant Thornton i Medicover.
Kwestie zdrowotne stały się ważnym elementem, na który pracownicy zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji o zatrudnieniu w danej firmie. W ostatnich latach stopa bezrobocia w Polsce mocno zmniejszyła się – od maja 2015 roku do maja 2019 zanotowano silny spadek (z 10,7 do 5,4 proc.) – co powoduje, że pracodawcom coraz trudniej zdobyć dobrego pracownika. Firmy zaczęły konkurować między sobą i chcąc przyciągnąć pracowników coraz częściej starają się oferować im różnego rodzaju benefity zdrowotne, takie jak abonamenty prywatnej opieki medycznej czy pakiety sportowe.
![wykres1.JPG](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/4277/assets/135541/original-f9dcb5c675713703ff7541030415c30f.jpg)
Benefity pozapłacowe to aktualnie bardzo atrakcyjna na rynku pracy „karta przetargowa” coraz częściej wykorzystywana przez pracodawców, zarówno w celu pozyskania wykwalifikowanych specjalistów, jak i zatrzymania pracowników w firmie. Benefity zdrowotne są już wręcz traktowane przez pracowników jako standard. Jeżeli pracodawcy chcą wyróżniać się na rynku, muszą podążać za trendami i proponować mniej powszechne, ale jednak ciekawe bonusy dla poszczególnych grup pracowniczych
– mówi Anna Piśmienna, Specjalista ds. Potencjału Ludzkiego w Grant Thornton.
Choroba pracownika zawsze wiąże się z wydatkami ponoszonymi zarówno przez system opieki zdrowotnej, społeczeństwo, jak i pracodawcę. Jej całościowy koszt nie jest jednak zawsze taki sam. Zależy on przede wszystkim od rodzaju choroby i częstości jej występowania, ale także możliwości szybkiej diagnostyki i skutecznego leczenia. Oznacza to, że dzięki wysokiej jakości opiece medycznej, koszty te można znacząco obniżyć
– komentuje dr n.med. Katarzyna Gorzelak-Kostrzewska, Kierownik ds. Profilaktyki i Medycyny Pracy, Medicover.