Porady telemedyczne to w czasie epidemii koronawirusa najbezpieczniejsza alternatywa dla stacjonarnej wizyty u lekarza w centrum medycznym. Dzięki nim pacjent otrzymuje wsparcie specjalisty bez wychodzenia z domu, m.in. za pośrednictwem telefonu lub czatu. Możemy skorzystać z nich nawet, jeśli nie posiadamy pakietu opieki medycznej w prywatnej sieci. Medicover umożliwia zakup wizyty zdalnej za pośrednictwem sklepu internetowego Medistore. Pacjenci mogą uzyskać porady lekarzy w ramach 16 specjalizacji.
Obecnie już 60 proc. wszystkich porad medycznych udzielamy telefonicznie lub online. Liczbę konsultacji zdalnych zwiększyliśmy czterokrotnie w ostatnim tygodniu w porównaniu do początku roku. Porady telefoniczne i inne usługi telemedyczne specjaliści mogą realizować nie tylko z Centrów Medicover, ale również ze swoich domów
– mówi dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznego doradztwa strategicznego Medicover Polska.
Diagnostyka i leczenie związane z COVID-19, to dziś numer jeden na agendzie spraw publicznych. Chcemy jednak zapewnić skuteczną pomoc medyczną również pacjentom, którzy mierzą się z innymi problemami zdrowotnymi. Wiele z nich to choroby przewlekłe – takie jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, czy astma, które wymagają stałego i regularnego kontaktu z lekarzem. Należy również pamiętać, że zaniedbanie terapii może mieć daleko idące, negatywne skutki. W takim przypadku telemedycyna jest doskonałym rozwiązaniem – i to nie tylko w czasie epidemii
– mówi prof. dr hab. n. med. Bożena Walewska-Zielecka, dyrektor ds. medycznych Medicover Polska.
Jak wygląda zdalna wizyta?
Opieka zdalna jest szczególnie użyteczna w przypadku kontroli w trakcie leczenia, weryfikacji działania przyjmowanych leków, czy oceny wyników badań. Lekarz na podstawie pogłębionego wywiadu z pacjentem, samobadania pod kierunkiem lekarza, oceny dokumentacji i innych dostępnych informacji może podjąć właściwe decyzje
- mówi prof. dr hab. n. med. Bożena Walewska-Zielecka.
Jeśli lekarz uzna, że w oparciu o posiadane informacje i dokumentację medyczną, jest w stanie wystarczająco ocenić stan zdrowia pacjenta, może wystawić e-receptę oraz e-zwolnienie. W przypadku e-recepty otrzymamy PIN, z którym należy udać się do apteki, aby wykupić potrzebne leki. E-zwolnienie natomiast przekazywane jest drogą elektroniczną bezpośrednio do ZUS
– dodaje dr n. med. Piotr Soszyński.