Urządzenia mobilne, dedykowane aplikacje mobilne, telekonsultacje czy narzędzia typu data mining w służbie zdrowia brzmią jak odległa przyszłość? Nic bardziej mylnego! Telemedycyna staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Czy okaże się rewolucją w funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia?
Rozwiązania telemedyczne w istotny sposób przyczyniają się do zwiększenia jakości opieki medycznej, dlatego stały się istotnym kryterium przy wyborze oferty. Pacjenci umawiają się, by dopytać o dawkowanie leku, wyniki badań, czy upewnić się co do szczegółów zaleceń otrzymanych na wizycie u specjalisty. Wiele pytań i wątpliwości mają także kobiety w ciąży i młode matki, którym szczególnie trudno jest często odwiedzać placówki medyczne, więc dla nich kontakt zdalny z lekarzem lub położną jest bardzo wygodny
mówi dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych, członek zarządu Medicover w Polsce.
Wywiad online to także lepsze przygotowanie lekarza, jak i pacjenta do wizyty w gabinecie – lekarz ma możliwość analizy dostępnej w postaci cyfrowej karty zdrowia, a pacjent udaje się na wizytę z kompletem badań
dodaje.
Medicover jest pionierem na rynku usług telemedycznych. Nasz pacjent, niezależnie od tego, gdzie jest może skontaktować się z lekarzem pisząc do niego wiadomość, rozmawiając z nim poprzez czat, czy też korzystając z wideokonsultacji. Nasi pacjenci w nowej aplikacji będą mogli nie tylko umówić i odwołać wizytę, ale również napisać do swojego lekarza prowadzącego, podejrzeć wyniki badań, zamówić receptę czy też napisać do nas i zgłosić wszelkie swoje opinie i sugestie
komentuje Sonia Kondratowicz, dyrektor ds. obsługi klienta Medicover.