W Polsce przybywa osób noszących na zębach licówki. Liczba zabiegów jest już tak duża, że dentyści mówią o „licówkowym boomie”, który może ożywić nadwyrężony pandemią rynek prywatnych usług stomatologicznych.Jak oceniają eksperci, sprzyja temu rosnąca w ostatnich latach popularność „ekspresowej” stomatologii i kredytowania leczenia.Już co trzeci Polak skłonny byłby zainwestować w licówki – czytamy w badaniach pracowni Zymetria dla Medicover Stomatologia.
Ten zabieg zyskuje, nawet w pandemii
To będzie „rok licówki”?
Licówki okazały się odporne na pandemię. Co więcej, w ostatnich miesiącach nawet wzrosła ich popularność. W efekcie obserwujemy nie tylko masowy powrót pacjentów do zaplanowanych jeszcze przed COVID-19 wizyt, ale także stale rosnącą liczbę nowych zapisów. Zabiegów jest tak dużo, że na przestrzeni ostatnich 3 lat zanotowaliśmy aż dwukrotny wzrost udziału licówek w całkowitej liczbie wizyt
– mówi Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Zamiast wakacji – nowe zęby?
Dane za ostatni rok pokazują, że coraz więcej pacjentów wybierając licówki, skłania się ku droższym opcjom. Średni wydatek na jedną licówkę wynosi już 2129 zł, obejmuje on jej wykonanie oraz nałożenie, bez kosztów procedur jakie towarzyszą zabiegowi. Oznacza to, że pacjent decydujący się na pełną metamorfozę skłonny jest obecnie zapłacić nawet 45–50 tysięcy złotych
–ocenia Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Licówki są marzeniem tysięcy Polaków i coraz więcej osób w ostatnich latach je realizuje. Pacjenci decydując się na ten zabieg, nieraz czasowo rezygnują z innych dużych wydatków, odkładając w czasie np. egzotyczne wakacje czy remont mieszkania. Zamiast tego inwestują te pieniądze w dobre samopoczucie, w swój wygląd, w swoje zdrowie. To trend, który obserwujemy w ostatnich latach coraz wyraźniej, a który w dobie pandemii wręcz przybrał na sile
– zauważa lek. dent. Anna Dermanowska, protetyk z Medicover Stomatologia w Warszawie.
Boom, ale skąd?
Już 34% Polaków korzysta z leczenia w sieciach stomatologicznych, ale jednocześnie też 48% wybiera duże kliniki niesieciowe, a 45% – małe prywatne gabinety, co wynika ze zleconych przez nas badań. W niemal wszystkich tych ośrodkach można dziś znaleźć licówki. Skala dostępu do leczenia z zakresu stomatologii estetycznej jest więc bezprecedensowa. Możemy wręcz mówić o jej demokratyzacji na przestrzeni ostatnich 5 lat
– zauważa Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Systematycznie rosną wynagrodzenia, co sprzyja nie tylko oszczędzaniu na większe wydatki, ale także inwestowaniu tych oszczędności w zdrowie. Zarabiając więcej, chętniej także sięgamy po niskooprocentowane kredytowanie leczenia, z którego często finansowane są kosztowniejsze zabiegi, takie jak właśnie licówki
– dodaje.
Od kilku lat w Polsce na popularności zyskują „ekspresowe” zabiegi stomatologiczne, a więc takie, które przynoszą niemal natychmiastowy efekt. Przez lata w segmencie tym dominowało wybielanie zębów w gabinecie. Teraz zabieg ten zaczynają doganiać licówki
– ocenia lek. dent. Anna Dermanowska.
Wzrosła świadomość Polaków, chociażby za sprawą social mediów. Pacjenci wiedzą, że w zasięgu ich portfela jest zabieg, który może zmienić wygląd ich zębów i to bez wielomiesięcznego leczenia. Fakt, iż licówki wiążą się z 2–5 wizytami, a licówki bez szlifowania z maksymalnie dwiema sprawia, że coraz więcej osób przekonuje się do tego zabiegu. Czas leczenia działa tu na korzyść
– dodaje dentystyka.
Polacy w decyzjach o leczeniu coraz bardziej przypominają amerykanów. Zabiegi korygujące uśmiech w końcu zaczynamy traktować nie jak konieczny wydatek, ale jak zwracającą się szybko inwestycję w siebie. Fakt, że chcemy zdrowo wyglądać, być coraz lepiej odbierani przez ludzi, być wyżej oceniani, a także mieć szansę na lepszą pracę motywuje coraz więcej osób do wizyt u dentysty. To pozytywne zjawisko, bo w parze z metamorfozami zębów, idzie także troska o ich zdrowie
– dodaje.
*Źródła danych: Badanie pracowni Zymetria dla Medicover Stomatologia przeprowadzono na próbie 700 osób w wieku od 18 do 60 lat, wrzesień 2020 r. Własne dane ekonomiczne Medicover Stomatologia zebrane w ponad 50 centrach stomatologicznych Medicover Stomatologia, a także w centrach akwizycyjnych.
Biuro Prasowe Medicover Stomatologia / Guarana PR
Tomasz Pietrzak, tel. 509 106 256, mail. tomasz.pietrzak@guaranapr.pl