Jakby to było, gdybyśmy wychodzili od lekarza z zaleceniem biegania, jazdy na rowerze czy długich spacerów? Już wkrótce taka recepta może być na porządku dziennym. Firmy Decathlon i Medicover połączyły siły i postanowiły zawalczyć o wzrost aktywności fizycznej i poprawę samopoczucia Polaków. Obie marki wierzą bowiem, że sport to zdrowie, co chcą udowodnić swoją bezprecedensową na skalę Polski akcją.
Dziś nieodłącznym elementem holistycznego podejścia do zdrowia, także zgodnego z definicją WHO, jest sport i zdrowy styl życia. My lekarze mówimy za każdym razem i zawsze przypominamy, że sport to jeden z kluczowych elementów zdrowego stylu życia, który przekłada się na sprawność naszego ciała, ale i ma wpływ na zdrowie psychiczne. Aktywność fizyczna przynosi korzyści dla wszystkich grup wiekowych pacjentów. Jest skutecznym sposobem zapobiegania i leczenia większości chorób, przez co jest określana niekiedy jako Święty Graal współczesnej medycyny. Pomimo powszechnej wiedzy na temat zalet odpowiednio dobranych ćwiczeń fizycznych, ich podejmowanie nie jest łatwe, gdyż wiąże się z modyfikacją stylu życia i dotychczasowych nawyków. Zachęcam, więc do wytrwałości w codziennej realizacji „Recepty na zdrowie”. Niech motywacją będzie stare przysłowie: "ten, kto przeniósł górę, zaczął od małych kamyków"
– mówi lek. Partyk Poniewierza, dyrektor medyczny, Medicover Polska, ekspert Medicover Sport, I DAN TAEKWON-DO
Misją Decathlon jest zachęcanie do uprawiania sportu i sprawienie, by było go w życiu Polaków jak najwięcej. Jesteśmy przekonani, że sport to zdrowie i lepsze samopoczucie, co podkreślają także badania. To dlatego, wspólnie z naszym partnerem – marką Medicover – chcemy zachęcać Polaków do regularnej aktywności fizycznej. Wszystko dzięki zapisywaniu sportu na receptę podczas wizyty lekarskiej oraz udostępnianiu naszej platformy Decathlon GO, umożliwiającej treningi – bez względu na zawartość portfela. Mamy nadzieję, że nasza akcja sprawi, że jeszcze więcej z nas włączy ćwiczenia do swojej codziennej rutyny
– wyjaśnia Wojciech Kozłowski, Dyrektor Marketingu Decathlon Polska
1 Raport NIZP-PZH „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania”, 2020.
Dodatkowych informacji nt. Decathlonu udzielają:
Anetta Gołda, Hope, tel.: 796 334 255, e-mail: anetta.golda@agencjahope.pl
Katarzyna Walczak, Hope, tel.: 791 269 918, e-mail: katarzyna.walczak@agencjahope.pl
Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z tysiącem punktów sprzedaży na całym świecie. Pierwszy sklep Decathlon powstał w 1976 r. we Francji. W Polsce pierwsze otwarcie sklepu miało miejsce w 2001 r. Decathlon zarządza wszystkimi etapami swojej działalności: od badań i rozwoju po sprzedaż, produkcję i logistykę. Misją Decathlon jest umożliwianie jak największej liczbie osób czerpania radości i korzyści płynących z uprawiania sportu.