Choć pandemia mocno uderzyła w sektor usług stomatologicznych, to rynek ten nadal ma bardzo duży potencjał rozwoju. Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia, w komentarzu dla PMR, dzieli się swoimi doświadczeniami, planami rozwoju, a także ocenia wpływ pandemii na rynek usług stomatologicznych w Polsce.
Mimo spowolnienia w okresie marzec-kwiecień, od drugiej połowu 2020 r. aż do teraz obserwujemy bardzo duży napływ pacjentów. Jest to spowodowane tym, że wizyty stomatologicznej często po prostu nie można przełożyć. W konsekwencji pandemia wpłynęła także na zachowania pacjentów. Kluczowe okazało się dla nich bezpieczeństwo i sprawdzone procedury medyczne czy wysoki standard leczenia. Z naszych obserwacji śmiało możemy powiedzieć, że w ostatnim roku pacjenci chętniej wybierali znane marki centrów stomatologicznych, w których czuli się po prostu bezpieczniej
– wyjaśnia Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Do gabinetu stomatologicznego przychodzimy coraz chętniej
Pandemia nie spowolniła naszego rozwoju – tylko w ostatnim półroczu 2020 r. otworzyliśmy pięć centrów stomatologicznych pod marką Medicover Stomatologia (35 gabinetów), a także przejęliśmy pięć centrów stomatologicznych, w tym prestiżową markę Dental Sense z Gdańska
– podaje Wioletta Januszczyk.
Myślę, że ostatni rok pokazał także, że dzięki zaawansowanym technologiom możemy nie tylko podejść kompleksowo do pacjenta, ale również skrócić jego proces leczenia i ograniczyć ilość wizyt, a tym samym zwiększyć przychód per wizyta. Dziś większość przychodów Medicover Stomatologia pochodzi z segmentu FFS (fee for service, czyli pojedynczych usług opłacanych bezpośrednio). Od kilku lat obserwujemy wzrost naszych przychodów per fotel
– zaznacza.
Konsolidacja rynku główną siłą napędową w sektorze usług stomatologicznych
Od lat dostrzegamy wartość dodaną wynikającą ze współpracy z liderami na lokalnych i regionalnych rynkach. Dlatego też chcemy nadal aktywnie uczestniczyć w konsolidacji rynku dentystycznego, nawiązując współpracę z najlepszymi ekspertami medycznymi i centrami stomatologicznymi w kraju. Nasza strategia rozwoju konsekwentnie od kilku lat opiera się na dwóch fundamentach – na rozwoju organicznym (otwieraniu nowych centrów stomatologicznych) i przejęciach. W procesie akwizycji nabywamy zawsze 100 procent udziałów centrów stomatologicznych. Jednocześnie zależy nam, aby ich założyciele i zarządzający zostali z nami, z zachowaniem swojej tożsamości
– podkreśla Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Oczywiście nie tylko z tego powodu jesteśmy postrzegani przez partnerów jako preferowany nabywca. Przejmowanemu centrum stomatologicznemu oferujemy zawsze swoje know-how w zakresie obsługi administracyjnej, HR-u, wsparcia marketingowego, dostęp do zaawansowanych technologii oraz nowoczesnego sprzętu. Lekarze zaś zyskują możliwość skoncentrowania się na rozwoju własnych kompetencji, działalności naukowej, szkoleniowej, a także szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń w gronie ekspertów skupionych pod szyldem Medicover Stomatologia. Ponadto, inwestycje Medicover o takim charakterze wiążą się z perspektywą długofalowej współpracy i rozwoju
– kończy Januszczyk.

Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia