55% Polaków korzysta ze smartfona na 30 minut przed zaśnięciem, a w grupie wiekowej 25-34 lat odsetek ten wynosi blisko 77%, wynika z „Badania HONOR 90. Co Polacy wiedzą o ochronie oczu podczas korzystania ze smartfona?". Jednocześnie blisko połowa ankietowanych nie zdaje sobie sprawy, jak może wpływać to na jakość ich snu. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków z okazji premiery smartfonów HONOR 90 oraz HONOR 90 Lite w Polsce.
Im młodsi jesteśmy, tym więcej czasu spędzamy przed ekranem smartfona
Zasypiamy ze smartfonem w ręku

Światło niebieskie występuje naturalnie w świetle widzialnym, ale również emitowane jest przez ekrany i światło ledowe. Światło niebieskie, emitowane też przez ekrany smartfonów, reguluje nasz cykl dobowy i odpowiada za pobudzenie organizmu do działania. Jednak występujące w nadmiarze zwłaszcza w porze wieczornej będzie prowadziło do obniżenia jakości snu, poprzez blokowanie wydzielania melatoniny
– skomentowała Martyna Zep, Ekspertka ds. Rozwoju Optometrii, Optometrystka, Medicover Optyk i Lynx Optique.
Jak Polacy chronią oczy w trakcie korzystania ze smartfona?

Stosowanie przerw w myśl zasady 20/20/20 – co 20 minut na 20 sekund, należy spojrzeć na coś oddalonego min. 6 m. (20 stóp) – czy spędzanie wolnego czasu na aktywności fizycznej na świeżym powietrzu pozwoli naszym oczom się rozluźnić, ale istotne są też inne aspekty
– powiedziała Martyna Zep.
Bardzo ważne jest ograniczenie działania światła niebieskiego na nasze oczy, zwłaszcza w godzinach wieczornych, np. wykorzystując odpowiednie rozwiązania w urządzeniu mobilnym. Ponadto przynajmniej raz do roku powinno się wykonywać pełne badanie wzroku i oczu
– dodała Martyna Zep.
Światło niebieskie i PWM - ważne, ale często obce pojęcia
Ten wynik może niepokoić, gdyż nadmierna ekspozycja na światło niebieskie może być przyczyną zmęczenia, uczucia suchości, przedwczesnego starzenia się oczu i poważnych problemów, jak zwyrodnienie plamki żółtej, zaćma i ślepota spowodowana uszkodzeniem siatkówki oka
– skomentowała Martyna Zep.
Pojawiające się w trakcie wyłączania i włączania ekranu czarne pasy, dla obserwatora są pozornie niezauważalne gołym okiem. W rzeczywistości nasze oko widzi je dobrze, a źrenica rozszerza się i kurczy, reagując na zmianę jasności spowodowaną ruchem tych pasm. Użytkownik może odczuć zmęczony wzrok lub nawet mieć ból głowy po dłuższym patrzeniu na ekran. Dlatego ważny jest, świadomy wybór smartfona, uwzględniającego potrzeby użytkowników w zakresie ochrony oczu
– dodała Martyna Zep.

HONOR 90 – smartfon stworzony z troską o oczy użytkowników
O badaniu
[1] Technologia ściemniania PWM o ultrawysokiej częstotliwości 3840 Hz w HONOR 90 posiada certyfikat TÜV Rheinland Flicker-free i osiąga poziom ściemniania wolny od ryzyka migotania obrazu, który działa tylko przy częstotliwość odświeżania wynoszącej 120 Hz. Standard testowy dla TÜV Rheinland Flicker-free jest zgodny z korelacją między poziomem ryzyka migotania a częstotliwością migotania w standardzie IEEE Std 1789-2015, który definiuje poziom wolny od migotania, gdy częstotliwość ściemniania jest wyższa niż 3125 Hz. Telefon nie jest sprzętem medycznym i nie jest przeznaczony do użytku terapeutycznego.
[2] Ekran obsługuje maksymalne ściemnianie PWM o wysokiej częstotliwości 3840 Hz, które działa w sytuacjach niskiej jasności. Prosimy o odwoływanie się do rzeczywistych doznań. Telefon nie jest sprzętem medycznym i nie jest przeznaczony do użytku terapeutycznego.
O marce HONOR
HONOR jest czołowym, globalnym dostawcą inteligentnych urządzeń. Ambicją firmy jest to aby marka HONOR stała się ikoną branży technologicznej, która dzięki swoim zaawansowanym produktom i usługom stworzy nowy, inteligentny świat. Skupiając się na badaniach i rozwoju, firma angażuje się w rozwój technologii umożliwiającej ludziom na całym świecie wykraczanie poza własne granice, dając swobodę do osiągania swoich celów. Oferując gamę wysokiej jakości smartfonów, tabletów, laptopów i smartwatchy na każdą kieszeń, portfolio innowacyjnych i niezawodnych produktów HONOR pozwala ludziom stać się lepszą wersją siebie. Więcej informacji na temat marki HONOR znajduje się na stronie www.hihonor.com oraz na:
Kontakt dla mediów:
Kontakt dla mediów Maciej Piotrowski Publicis Consultants 538 531 802 maciej.piotrowski@publicisgroupe.com |