Szukając rozwiązań, które mają zapewnić pacjentom poczucie komfortu psychicznego, Medicover Stomatologia inwestuje w rozwój konceptu „Rytuału Uśmiechu”, tworząc sieć centrów dentystycznych, które przypominają kawiarnie, hotelowe lobby czy… biblioteki. 17. taka lokalizacja właśnie została otwarta w Warszawie.
Przestrzeń przyjazna pacjentowi
Zmiana postrzegania leczenia stomatologicznego odbywa się dziś w kilku wymiarach. „Rytuał Uśmiechu”, czyli nasz conscious concept, zagospodarowuje różne obszary. Z jednej strony, sięgamy po przyjazny i zaskakujący, jak na wnętrza medyczne, design, który rozprasza negatywne myśli pacjenta i zapewnia wygodę
– mówi Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Z drugiej strony, stawiamy na holistyczne podejście do leczenia. Oznacza to, że w centrach otwieranych w „Rytuale Uśmiechu” nie tylko zapewniamy kompleksową, interdyscyplinarną opiekę stomatologiczną, ale także dbamy o komfort psychiczny i patient experience na najwyższym, światowym poziomie
– dodaje.
Na Bemowie stworzyliśmy przestrzeń, która rozprasza uwagę pacjenta, w efekcie czego nie koncentruje się on tak bardzo na zbliżającym się zabiegu. To pozwala przekierować negatywne myśli, a także – co istotne – tworzy nowe, zaskakujące skojarzenia z dentystą. Jest to bardzo świadome podejście do przestrzeni, która oparta została na najnowszej wiedzy architektonicznej i psychologicznej, ale także wieloletnim doświadczeniu w pracy z pacjentami stomatologicznymi
– mówi Wioletta Januszczyk.
Inspiracji dla tych rozwiązań szukaliśmy w hotelach oraz kawiarniach. Tworząc wnętrze, które ma koić, nie możemy zapominać o zmysłach. Mają one kolosalny wpływ na to, jak odbieramy miejsca, w których przebywamy, a także jakie wspomnienia z nimi wiążemy. W Medicover Stomatologia wyeliminowaliśmy elementy, które mogą przywodzić pacjentom na myśl wcześniejsze, negatywne doświadczenia
– mówi Bartosz Biesiekierski, Kierownik ds. Rozwoju Sieci Stomatologicznej Medicover.
Nowoczesne podejście do leczenia
Centrum zostało tak pomyślane, aby pacjent niezależnie od złożoności problemu i schorzenia, z którym się zgłasza, znalazł pomoc w jednym miejscu, nawet w sytuacji, kiedy konieczne jest leczenie przez dentystów różnych specjalizacji. Ma to ogromne znaczenie dla poczucia komfortu pacjenta
– mówi Katarzyna Walasek, kierownik centrum Medicover Stomatologia Powstańców Śląskich.
Każda wizyta, bez względu, do którego lekarza, odbywa się w tym samym miejscu, oznacza to, że doświadczenia z nią związane są te same. Pacjent nie czuje obaw wynikających np. ze zmiany lokalizacji. Co więcej, wszystkie zabiegi odbywają się w oparciu o ten sam, wysoki standard leczenia, który cechuje „Rytuał Uśmiechu”
– dodaje.
W każdym z centrów otwieranych w „Rytuale” dostępne są nowe rozwiązania, dzięki którym możemy zapewnić precyzyjną diagnostykę, transparentny plan leczenia, ale także bezbolesne zabiegi. To kluczowy aspekt, dzięki któremu lokalizacje Medicover Stomatologia przełamują u wielu pacjentów opór przed leczeniem
– mówi.
Wywiady, komentarze, konsultacje? Nasi eksperci chętnie odpowiedzą. Dodatkowe materiały, zdjęcia do pobrania na http://medicoverstom.dlamediow.pl/
Biuro Prasowe Medicover Stomatologia / Guarana PR
Tomasz Pietrzak, tel. 509 106 256, mail. tomasz.pietrzak@guaranapr.pl