Mimo obserwowanego w ostatnim czasie postępu w cyfryzacji sektora ochrony zdrowia, jak podaje NIK, znaczną część czasu przeznaczonego na poradę lekarską nadal pochłania praca administracyjna. W przypadku wizyt fizycznych jest to jedna trzecia, zaś przy teleporadach tylko 57 proc. konsultacji[1] zajmuje merytoryczna rozmowa z lekarzem. W rezultacie wizyty trwają dłużej, niż jest to konieczne, a sektor szuka sposobów na usprawnienie działań personelu medycznego. Mogą w tym pomóc usługi oparte na technologii – w szczególności dostęp do elektronicznej dokumentacji pacjenta, mechanizm zdalnej weryfikacji tożsamości czy podpis elektroniczny.
Administracja pochłania czas
Cyfrowe narzędzia pozwalają na zredukowanie czasu przeznaczanego przez lekarzy na czynności administracyjne. W dłuższej perspektywie może się to przyczynić do wzrostu dostępności opieki indywidualnej, a też poprawy efektywności całego systemu ochrony zdrowia
– przewiduje Robert Trętowski, wiceprezes Zarządu KIR i dodaje:
To trend, który obserwujemy już od lat w innych sektorach gospodarki. Wdrożenie rozwiązań cyfrowych podnosi satysfakcję klienta, ułatwia i przyspiesza dostęp do usług, przynosi wymierne oszczędności i usprawnia funkcjonowanie całych organizacji. Wierzymy, że ta zasada sprawdzi się również w opiece zdrowotnej.
Czas na cyfrowy obieg dokumentów
Cyfrowy obieg dokumentów spotykany jest już praktycznie we wszystkich naszych centrach medycznych i pacjenci odbierają to pozytywnie. Widzimy, że chętnie korzystają z nowoczesnych usług cyfrowych, takich jak zdalna weryfikacja tożsamości. Nie dziwi nas to, ponieważ w ten sposób pacjenci mogą łatwo uzyskać dostęp do systemu, który umożliwia im rejestrację do lekarza, skorzystanie z porady telemedycznej czy pobranie swojej dokumentacji medycznej. W efekcie skutecznie pozwala to pacjentom na ograniczenie konieczności wizyty w placówce, a nam angażowania personelu recepcji do załatwiania spraw administracyjnych
– komentuje dr n.med. Piotr Soszyński, Dyrektor ds. Strategicznego Doradztwa Medycznego w Medicover Polska.
Elektroniczny podpis: dla pacjenta i dla lekarza
„Paperless” – w kierunku medycyny skupionej na człowieku
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki.
Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej. Więcej informacji: www.kir.pl
Kontakt dla mediów: Anna Olszewska – Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl