Jaka jest perspektywa rozwoju telemedycyny na najbliższe pięć lat? Czy w ochronie zdrowia można z powodzeniem wdrażać i wykorzystywać sztuczną inteligencję (AI), machine learing i rozszerzoną rzeczywistości? Czy i jak zmieni się w najbliższych latach model świadczeń usług medycznych? Jak Telemedycyna wpłynie na branżę ubezpieczeniową? Te zagadnienia podjęli eksperci w panelu „(Tele)medycyna” podczas FinTech & InsurTech Digital Congress, który odbył się 13-14 listopada w Warszawie. Doświadczeniami Medicover Polska w tym zakresie podzieliła się Iwona Pokwicka, Wiceprezes i Dyrektor Pionu Operacyjnego i Medycznego.
W Medicover Polska już 1/3 wszystkich konsultacji dostarczana jest zdalnie. Od 2012 roku za pośrednictwem platformy medycznej nasi lekarze i położne udzielili już ponad 740 tys. porad. Pacjenci chętnie korzystają z narzędzi samoobsługowych, takich jak portal pacjenta, czy aplikacja mobilna – już dziś 4 mln wizyt rocznie umawianych jest online. To wszystko pokazuje nam, że warto inwestować i rozwijać kanały telemedyczne
– mówi Iwona Pokwicka, Wiceprezes Medicover Polska.
Narzędzia oparte na mechanizmach sztucznej inteligencji mogą być z powodzeniem stosowane na już w procesie diagnostyki. Dobrym przykładem jest symptom checker, czyli rozwiązanie wspomagające pacjentów przy wyborze najlepszego lekarza dla konkretnego problemu zdrowotnego. Co więcej mechanizm samouczenia pozwala na poprawę trafności wstępnego rozwiązania w miarę jego używania przez pacjentów
wyjaśnia Iwona Pokwicka.